A mozgásfejlődés szoros kapcsolatban áll az idegrendszer fejlődésével, ha a mozgásfejlődésben valami nem megfelelően történik ez megmutatkozik az idegrendszer működésében is. Ez több területen is okozhat elégtelen működést, tanulási problémákat, magatartási, figyelmi nehézséget.
A Komplex mozgásterápia során a mozgás az egyik legfontosabb eszköz, mellyel megfelelő ingereket biztosítunk az idegrendszer fejlődéséhez. Ezek a mozgások képesek serkenteni az agy, az idegrendszer érését, a gyermek újraélheti a mozgásfejlődés szakaszait, kijavítva a hibás működéseket. Az érésben elmaradt területek lehetőséget kapnak a deficitek ledolgozására, a hiányok pótlására. Ily módon az idegrendszer újraszerveződik, jobbá válik.
A mozgásterápia segítségével viszonylag rövid idő alatt teljesítménynövekedést lehet elérni, a folyamatos gyakorlás révén a hiányosságok csökkennek, mindez hozzájárul a gyermekek fejlődéséhez, így az iskolai teljesítményük javul, a mozgásuk összerendezettebbé válik, nő az önbizalmuk is…stb.
Legfőbb alkalmazási területei
- Tanulási nehézség, -zavar:
– Olvasási nehézségek esetén (Diszlexia)
– Írással kapcsolatos nehézségek (Diszgráfia)
– Matematikai nehézségek (Diszkalkulia)
- Észlelés zavara: látás, hallás, mozgás, tapintás
- Figyelem és koncentráció zavarai
- Lemaradt mozgásfejlődés
- Térérzékelés zavara, nehéz tájékozódás
- Ügyetlen finommotorika
- Bizonytalan kézdominancia
- Megkésett beszédfejlődés, súlyos beszédhibák
- Beilleszkedési nehézségek
- Enyhe fokú értelmi fogyatékossággal élő gyermekeknek
- ADHD
Kiknek ajánlott?
Átlagosan 4-5 éves kortól ajánlható, és felnőttkorban is lehetséges az ezen irányú fejlesztés.
Hogyan működik?
Minden fontos területre kiterjedő, összetett vizsgálattal, részletes anamnézissel kezdődik a felmérés, mely az idegrendszer rendezetlenségét hívatott elsősorban megvizsgálni.
A komplex mozgásterápiás vizsgálatot követően speciálisan a gyermekre szabott fejlesztési tervet állítunk össze, melyet a szülőnek és a gyermeknek betanítunk.
Ezeket a gyakorlatokat heti 4-5 alkalommal otthon kell gyakorolni. Kb. 3-5 hetente egy rövid kontroll vizsgálatot követően, új feladatsor betanítására kerül sor.
A fejlesztő feladatok egymásra épülnek, az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak, Mindezzel az érésben elmaradt területek lehetőséget kapnak a deficitek ledolgozására, a hiányok pótlására.
Jelentkezés telefonon vagy személyesen:
06305416112
Sólyom Judit
Klinikai és mentálhigiéniai gyermek-és ifjúsági szakpszichológus, gyógypedagógus, biofeedback-és neurofeedback terapeuta